Redukcja masy - plan treningowy od podstaw

ABC układania planu trenigowego
elen44
Posty: 46
Rejestracja: ndz maja 06, 2012 5:34 pm

Redukcja masy - plan treningowy od podstaw

Postautor: elen44 » pn gru 31, 2012 5:58 pm

Jak zaplanować plan treningowy u kobiety przy redukcji tkanki tłuszczowej?
1. Ile dni w tygodniu ćwiczyć?
2. Jakie partie ciała najpierw?
3. Trening aerobowy i siłowy w jakich proporcjach
4. Dobór ćwiczeń
5. Ilość serii, czas
6. Intensywność
Czy wspomagać trening spalaczami tłuszczu?

Goskaa
Posty: 19
Rejestracja: pn mar 31, 2014 9:18 am

Re: Redukcja masy - plan treningowy od podstaw

Postautor: Goskaa » czw kwie 03, 2014 1:16 pm

www.iwoman.pl/zdrowie/zyj-zdrowo/zobacz;ilu;polakow;nie;uprawia;sportu,121,0,1502329.html

Kochani zachęcam Was do dyskusji na temat Waszego planu treningowego :) Nie bądźcie jak 52 % Polaków, którzy w ogóle nie uprawiają sportu ! Aż 41 % ćwiczy tylko raz w tygodniu.... ale żeby osiągnąć rezultaty - być zdrowym i dobrze wyglądać, należy zrobić troszkę więcej. W związku z prośbą elen44 napiszę jak to wygląda u mnie :)

1. Ćwiczymy 3-4 razy w tygodniu
2. Najpierw zdecydowałam się na aeroby (bieganie, aerobik dla uzupełnienia i rozciągnięcia basen), później po utracie określonej masy ciała, poszczególne parte - brzuch, pupa, biceps i triceps
3. Sam aeroby przez pierwsze 3 tygodnie, następnie podzielenie treningu aeroby 70% siłowe 30% (możesz to określić na minuty, wg mnie dobry trening trwa min. 1,5 h)
4. W zależności od poszczególnych partii ciała, które wg Ciebie wymagają pracy, z reguły każda z nas chce na początku się zmniejszyć ;) i poprawić brzuch :)
5. Serie powinny być uzależnione od poziomu zaawansowania - na początek 3 serie po 10 powtórzeń (brzuch), później 5 serii po 15 powtórzeń
6. Jeżeli chodzi o trening kobiecy to intensywność może być duża, ale należy ją stopniowo zwiększać np po 1 miesiącu ćwiczeń

Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłam :)
Nic tak nie wpływa na ducha jak ciało.

Betita
Posty: 86
Rejestracja: śr maja 23, 2012 9:19 am

Re: Redukcja masy - plan treningowy od podstaw

Postautor: Betita » pt kwie 04, 2014 10:24 am

Gosiu, mam 5 kg do zrzucenia i postanowiłam wziąć się za siebie. Dzisiaj zapisałam się na basen (2x w tygodniu) i na pilates (2x w tygodniu). Zastanawiam się czy to wystarczy, oczywiście oprócz ruchu zamierzam także zdrowo się odżywiać. Jeszcze zostało troszkę czasu do wakacji, więc mam nadzieję, że zdążę :-)

Czytam tak twój plan treningowy i zastanawiam się, czy ćwiczysz dla zdrowia, czy masz walczysz ze zbędnymi kilogramami?

To niesamowite, że ponad połowa Polaków nie uprawia w ogóle sportu. Myślałam, że jest z tym troszkę lepiej, szczególnie, że z roku na rok obserwuję więcej osób uprawiających sport (bieg, pływanie, jazda na rolkach, czy na rowerze, no i ostatnio bardzo modny nordic walking).

Izka
Site Admin
Posty: 112
Rejestracja: pn lut 27, 2012 12:57 pm

Re: Redukcja masy - plan treningowy od podstaw

Postautor: Izka » ndz kwie 13, 2014 11:20 am

Betita nikt ci nie odpowie na to pytanie :-) - OBSERWUJ siebie i swoją utratę wagi.
Jeśli kilogramy nie pójdą w dół to znaczy, że więcej kalorii przyjmujesz niż spalasz. I masz dwa wyjścia, albo przyjrzysz się dokładniej swojej diecie i zredukujesz kalorie, albo będziesz więcej się ruszać.
- Nie chce pani znać stanu swego zdrowia?
- Wiem, jaki jest - odparła Weronika.
- Mój stan to nie to, co widzicie w moim ciele, ale to, co dzieje się w mojej duszy.

Paulo Coelho - Zapraszam na moją stronę http://www.skuteczneodzywianie.pl/

Goskaa
Posty: 19
Rejestracja: pn mar 31, 2014 9:18 am

Re: Redukcja masy - plan treningowy od podstaw

Postautor: Goskaa » wt kwie 22, 2014 1:12 pm

#Betita 5 kg to nie dużo, możesz spokojnie osiągnąć cel do lipca :) Uważam, że basen jest bardzo potrzebny, bo po pierwsze wzmacnia całe ciało, a po drugie rozciąga mięśnie - przez co nie będziesz miała zakwasów po pilates. Ja jestem w trakcie zrzucania tłuszczyku z brzucha - koncentrowałam się głównie na aerobach - następnie wzmacnianiu mięśni. Jak zaczynałam chciałam zrzucić 6 kg, teraz mam do zrzucenia 3 kg. Więc jest całkiem nieźle :) No i w kontekście wakacji - ujędrnienie ciała i zniwelowanie cellulitu. Mój trening stopniowo ewoluuje, ale jeśli zaczynasz to myślę, że dorzuć codzienny ruch tj wchodzenie po schodach zamiast windy, lub spacer, poruszanie się komunikacją miejską zamiast auta, albo najlepiej rowerem - dodatkowo wzmacnia efekty :) Powodzenia !
Nic tak nie wpływa na ducha jak ciało.

Betita
Posty: 86
Rejestracja: śr maja 23, 2012 9:19 am

Re: Redukcja masy - plan treningowy od podstaw

Postautor: Betita » wt kwie 22, 2014 4:30 pm

Może faktycznie 5 kg, to nie dużo ale... nie mogę ich zrzucić :-(
Waga jakby się zatrzymała na magicznych 60 kg i ani rusz. Nie wiem co robię nie tak.
Wydaje mi się, że mam dość dużo ruchu, a tu nic.
Przyznaję bez bicia na święta odpuściłam dietę (sałatki, placuszki...), ale teraz znów wracam do zdrowego odżywiania, zero słodyczy.

issasq
Posty: 2
Rejestracja: czw wrz 04, 2014 2:22 pm

Re: Redukcja masy - plan treningowy od podstaw

Postautor: issasq » pn wrz 08, 2014 10:52 am

Czy to prawda, że jeżeli codziennie ćwiczę to wcale nie chudnę, bo przyzwyczajam mięśnie do wysiłku i one tego oczekują? Że powinnam ćwiczyć, przypuśćmy, co drugi dzień?

Izka
Site Admin
Posty: 112
Rejestracja: pn lut 27, 2012 12:57 pm

Re: Redukcja masy - plan treningowy od podstaw

Postautor: Izka » czw wrz 11, 2014 12:01 pm

dlatego warto zmieniać trening, co pewien czas, a przy okazji nie popadniemy w rutynę.
- Nie chce pani znać stanu swego zdrowia?
- Wiem, jaki jest - odparła Weronika.
- Mój stan to nie to, co widzicie w moim ciele, ale to, co dzieje się w mojej duszy.

Paulo Coelho - Zapraszam na moją stronę http://www.skuteczneodzywianie.pl/

malwi22
Posty: 56
Rejestracja: śr gru 03, 2014 1:50 pm

Re: Redukcja masy - plan treningowy od podstaw

Postautor: malwi22 » śr wrz 09, 2015 9:06 am

Izka pisze:dlatego warto zmieniać trening, co pewien czas, a przy okazji nie popadniemy w rutynę.

Właśnie, też jestem za tym. Nie przyzwyczajać się do żadnej aktywności fizycznej, zmieniać ja

Niki44
Posty: 8
Rejestracja: wt sie 23, 2016 1:02 pm

Re: Redukcja masy - plan treningowy od podstaw

Postautor: Niki44 » wt sie 23, 2016 1:08 pm

Też staram się ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu. Może to nie zbyt wiele ale w każdy dzień ćwiczę co innego. Po cichu liczę na jakieś efekty :D
Rób to, w czym czujesz się dobrze :!:


Wróć do „Plan trenigowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość