Suplementacja w ciąży.

Wszystkie pytania związane z prawidłowym odżywianiem w ciąży. Co jeść i w jakich ilościach, aby maluszek rozwijał się prawidłowo, a przyszła mama miała dużo energii na co dzień.
Betita
Posty: 86
Rejestracja: śr maja 23, 2012 9:19 am

Suplementacja w ciąży.

Postautor: Betita » wt gru 30, 2014 1:15 pm

Dziewczyny jakie witaminki zażywacie w ciąży? Półki w aptekach pękają w szwach, a ja tak sobie myślę, czy rzeczywiście przy zdrowym odżywianiu i prawidłowych wynikach taka suplementacja jest w ogóle potrzebna.

Mój lekarz zalecił mi przyjmowanie jodu (100 ug), kwasu foliowego (Folik 0,4 mg) i witaminę D (1500 j.m.).
A jak jest u was? Przyjmujecie jakieś witaminki? Jakiej firmy, bo jest tego masa.

DariaR

Re: Suplementacja w ciąży.

Postautor: DariaR » pn sty 05, 2015 12:57 pm

Dodatkowa podaż suplementów witaminowych jest wskazana po konsultacjach lekarskich. Jednak myślę, że dodatkowo warto zwrócić uwagę na prawidłowy sposób odżywiania się nie tylko ze względu na dobro własne, ale i dobro dziecka - mama już podczas ciąży kształtuje nawyki żywieniowe swojego dziecka. Dlatego warto dbać o racjonalną dietę w tym szczególnym dla kobiety czasie.
Szczególnie ważne jest dbanie o urozmaicenie diety - pozwoli to uniknąć niedoborów pokarmowych (zapotrzebowanie na poszczególne składniki pokarmowe podczas ciąży zwiększa się znacznie, natomiast zapotrzebowanie energetyczne, tylko o 300 kcal w pierwszym trymestrze). Ponadto pomoże w kontroli przyrostu masy ciała.

Tabletek niestety żadnych nie polecę ale mogę dać kilka porad:
    • Produkty zboże to główne źródło energii, wybieraj te z pełnego przemiału – są źródłem węglowodanów złożonych, białka, witaminy B1, żelaza, cynku i błonnika pokarmowego, który zapobiega dodatkowo zaparciom.
    • W ciąży kobiety mają także zwiększone zapotrzebowanie na produkty bogate w wapń.
    • Ponadto wskazane jest spożywanie dużej ilości warzyw i owoców – są bogate w witaminę C (ułatwia wchłanianie żelaza), karotenoidów, folianów i flawonoidów oraz błonnika. Szczególnie można polecić pomidory i przetwory pomidorowe ze względu na zawartość likopenu i jego działanie antyoksydacyjne. Owoce – szczególnie poleca się morele – także suszone, pomarańcza, grejpfruty, czarną porzeczkę.

PS. Ponadto ogranicz: spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych (zalecane są tłuszcze roślinne) oraz spożycie soli – może sprzyjać nadciśnieniu ciążowemu i obrzękom.


Wróć do „Dieta w ciąży”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość